;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

مراقبت از مو در فصل پاییز را یاد بگیرید

مراقبت از مو در پاییز: پاییز زمانی است که موها بیشتر از حد معمول می ریزند. ما به شما می گوییم که در این زمان مراقبت های اساسی برای حفظ سلامت موهای شما چیست. مد و زیبایی امروز را حتما دنبال کنید.

مراقبت مو در پاییز باید چگونه باشد؟

 

در این فصل از سال رطوبت هوا افزایش می یابد، موها شکننده، متمایل به وز و کدر می شوند. علاوه بر این، کاهش ساعات نور طبیعی روی رشد موها تاثیر دارد. بنابراین، در این دوره ریزش موها معمولاً مکرر است. خوشبختانه، برخی اقدامات احتیاطی وجود دارد که به شما امکان می دهد با این اثرات مقابله کنید. با ما آنها را کشف کنید!

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

چرا مراقبت از مو در پاییز ضروری است؟

مراقبت از مو در پاییز: مو یک ضمیمه مهم پوست است که مسئول محافظت از آن در برابر عناصر خارجی، برای پراکندگی محصولات ترشح شده توسط غدد چربی و برای عملکردهای حساس و بینایی است. ارتباط روانی اجتماعی همچنین از پوست سر در برابر اشعه ماوراء بنفش و سرما محافظت می کند.

جالب است ببینید: درشت کردن چشم با آرایش: این روش های ساده را امتحان کنید!

مراقبت از مو یک تعهد همیشگی است و روتین ها باید با فصل سال تطبیق داده شود. در پاییز چرخه زندگی فیبر مو به پایان می رسد، بنابراین موهایتان از دست می رود تا راه را برای رشته های جدید باز کنید. برخی افراد این فرآیند را به عنوان یک وضعیت فصلی توصیف می کنند، اما برای تایید آن به شواهد علمی نیاز است. اغلب، در طول پاییز، ریزش مو بیشتر از حد معمول است.

توصیه هایی برای مراقبت از مو در پاییز

توصیه هایی برای مراقبت از مو در پاییز

توصیه می شود مراقبت های خاصی را به نفع سلامت موها انجام دهید تا تأثیرات ناشی از محیط پاییزی را کاهش دهید.

1. از گرما محافظت کنید

مراقبت از مو در پاییز: بهترین کار همیشه این است که از اتو، اتوی فر و سشوار دور شوید و کار را در فضای باز بگذارید. این دستگاه ها نوک ها را خشک می کنند و ساختار مویرگی را تحت تأثیر قرار می دهند .

با این حال، هنگامی که استفاده از آن اجتناب ناپذیر است، یک محافظ حرارتی اسپری کنید. اگر قبل از هوای گرم رطوبت اضافی را با یک حوله میکروفیبر از بین ببرید، از موها بیشتر محافظت می کنید.

یک جایگزین این است که به نسخه های هوشمند وسایل گرمایشی روی بیاورید که برای تطبیق دما با نوع مو و نیازهای آن طراحی شده اند.

حتما ببینید: با این ماسک خانگی از شر لک های صورت راحت شوید!

2. برای مراقبت از مو در پاییز از برس های مناسب استفاده کنید

از بین بردن گره مو با برس های طبیعی از شکستن تارها جلوگیری می کند. نرمی و انعطافی که با لغزش این ابزار فراهم می شود برای همه موها مناسب است.

3. پوست سر را ماساژ دهید

ماساژ پوست سر

مراقبت از مو در پاییز: ماساژ روی پوست مو باعث فعال شدن جریان خون می شود که در پاییز که پوست سر تمایل بیشتری به خشک شدن دارد ضروری است. گردش خون دخالت می کند تا مواد مغذی به ریشه مو برسد. شما آن را با مالیدن سر با نوک انگشتان خود ترویج می کنید.

در صورت تمایل، با یک لایه بردار ماساژ دهید، زیرا به بهداشت، اکسیژن رسانی و افزایش حجم کمک می کند.

4. برای مراقبت از مو در پاییز از نرم کننده استفاده کنید

نرم کننده ها به مرطوب کردن موها کمک می کنند تا در حین شانه کردن نشکند. به طور مکرر از آن استفاده کنید، اما نه روی ریشه، زیرا باعث چرب شدن پوست سر می شود.

انتخاب یک محصول با توجه به نوع مو بسیار مهم است، زیرا آنها دارای ترکیبات مناسب برای تقویت تارها و بهبود ظاهر هستند.

5. تغذیه را تقویت کنید

مراقبت از مو در پاییز: هم ظاهر و هم استحکام مو به غذا مربوط می شود. مصرف پروتئین، آهن و منیزیم برای سلامت مویرگ ها ضروری است.

ویتامین های A، B، C، D و E، سلنیوم و روی ریزمغذی هایی هستند که با رشد طبیعی فولیکول مو مرتبط هستند. یک مطالعه منتشر شده توسط Dermatology and Therapy نشان می دهد که کمبود آن با ریزش مو مرتبط است .

انتخاب مکمل های خوراکی امکان پذیر است:

تخم مرغ
کلم بروکلی
آجیل
ماهی 
گوشت گوسفند

6. روزانه شستشو نکنید

اگرچه حذف آلودگی ضروری است، اما در هوای سرد شستن موها هر 2 یا 3 روز یکبار مناسب است. به این ترتیب، تا حد زیادی از روغن های طبیعی که به آبرسانی کمک می کنند، محافظت می کنید.

علاوه بر این، شستشو با آب گرم ترجیح داده می شود، زیرا خیس کردن آن با آب داغ به کوتیکول ها آسیب می رساند و تخلخل را افزایش می دهد. اگر موهای شما چرب است، شامپوی خشک یک جایگزین عالی برای تمیز کردن ریشه ها است.

7. انتهای آن را کوتاه کنید

مراقبت از مو در پاییز: موها را با کوتاه کردن موها تمیز کنید، به خصوص زمانی که آسیب های فصل تابستان را نشان می دهند. در صورت اصلاح، تکه‌های خشک و سنجاق‌های بابی را از بین می‌برید، که الیاف را برای جذب درمان‌های ویژه، ویتامین‌ها و مواد مغذی که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند، آماده می‌کند. کوتاه کردن انتهای مو یک اقدام با فواید بسیاری برای سلامت مو است.

8. از مدل های جمع و سفت دوری کنید

اگر از مدل موی جمع شده استفاده می کنید، مطمئن شوید که خیلی تنگ نباشد.

9. از محصولات مناسب استفاده کنید

مراقبت از مو در پاییز: مواد مغذی دریافتی مو باید با نوع آن مطابقت داشته باشد، جدای از اینکه تاثیرات آب و هوای پاییزی را به حداقل برساند. حداقل هفته ای یکبار از ماسک ها یا سرم های طبیعی با خاصیت نرم کنندگی، ضد ریزش و ترمیم کنندگی استفاده کنید.

در مورد پاک کننده ها، شامپو های بدون سولفات یا سیلیکون را انتخاب کنید. علاوه بر این، آن را با یک نرم کننده که نیازی به آبکشی ندارد تکمیل کنید. اگر مو رنگ شده باشد، به فرمول های کافی برای حفظ رنگ و آبرسانی نیاز دارد.

از بین بردن استرس به مراقبت از مو در پاییز کمک می کند

برخی از افراد هنگام مشاهده ریزش مو در پاییز دچار اضطراب یا استرس می شوند، حتی اگر یک جایگزین طبیعی باشد. برای کاهش هرگونه تغییر در چرخه مو، استراحت کردن ضروری است.

لینک های مرتبط:

مطلب مفید و پرطرفدار: زیبایی بدون آرایش: حیله هایی که باعث می شود بدون آرایش به نظر برسید!

لاک پاک کن طبیعی در منزل حتما امتحان کنید!

فواید میسلار واتر: چرا بهترین انتخاب برای شماست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا