;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان طبیعی کلسترول: چگونه کلسترول را بدون دارو کاهش دهیم؟

درمان طبیعی کلسترول: در حالی که اطلاعات زیادی در مورد کلسترول وجود دارد، درک دقیق این که کلسترول چیست و دقیقاً چگونه سطح کلسترول خود را مدیریت کنید می تواند دشوار باشد. اما یک چیز وجود دارد که ما می دانیم: سطوح بالای لیپوپروتئین با چگالی کم یا LDL (همچنین به عنوان کلسترول بد شناخته می شود) می تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد. به همین دلیل مهم است که LDL را تحت کنترل نگه دارید.

درمان طبیعی کلسترول:چگونه کلسترول را بدون دارو کاهش دهیم؟

همچنین بخوانید: خواص پوست لیموترش: چگونه می‌شود با لیموترش درد مفاصل را تسکین داد؟

راه هایی برای کنترل کلسترول بالا وجود دارد. در واقع به لطف این راه ها می توان تا 90 درصد از بیماری های قلبی پیشگیری کرد. شما می توانید خطر بیماری قلبی خود را کاهش دهید، حتی اگر اعضای خانواده با کلسترول بالا داشته باشید.

اگر به بیماری عروق کرونر یا شریان کاروتید مبتلا هستید، پزشک ممکن است ترکیب عادات سبک زندگی سالم را با داروهای کاهش دهنده کلسترول توصیه کند.

با این حال، تقریباً همه می توانند در مورد انتخاب های سبک زندگی که به طور طبیعی می توانند کلسترول را از طریق رژیم غذایی، ورزش و مدیریت استرس کاهش دهند، بیاموزند. امروز مجله گفتنی در بخش سلامت چند راهکار طبیعی که می توانید کلسترول خود را کاهش دهید،به شما معرفی می کند.

روی روغن ها تمرکز کنید

چربی ها یکی از بزرگترین عوامل خطر برای کلسترول بالا هستند. شما می توانید با محدود کردن نوع غذاهایی که می خورید کلسترول خود را کاهش دهید. با مصرف چربی های سالم می توانید کلسترول خود را کنترل کنید.

بدانید: 4 سبزی مفید برای دیابتی ها که باید امتحان کنید

برخی از غذاهای حاوی چربی های سالم عبارتند از:

ماهی های روغنی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی تن و سالمون.

دانه هایی مانند دانه کتان و چیا

علاوه بر مصرف چربی های سالم، باید مصرف چربی های ناسالم را محدود کنید. برای این کار باید برچسب غذاها را با دقت مطالعه کنید. وعده های غذایی شما نباید بیشتر از 2 گرم چربی اشباع در هر وعده باشد و چربی اشباع شده باید کمتر از 7 درصد کالری دریافتی روزانه شما را تشکیل دهد.

چربی های اشباع شده در این مواد غذایی وجود دارد:

محصولات حیوانی مانند گوشت گوساله، پوست مرغ و سوسیس
روغن هایی مانند روغن پالم و روغن نارگیل
محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر و کره

در نهایت باید چربی های ترانس را به طور کامل از زندگی خود حذف کنید. چربی های ترانس چربی هایی هستند که معمولا در غذاهای بسته بندی شده یافت می شوند. چربی های ترانس تاثیر بسیار بدی بر بدن دارند. این چربی ها نه تنها سطح کلسترول شما را بدتر می کنند، بلکه باعث افزایش نشانگرهای التهابی در بدن شما می شوند. این می تواند باعث التهاب رگ های خونی شود و خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

همچنین بخوانید: درمان طبیعی برای مبارزه با خروپف و جلوگیری از آپنه خواب

رژیم گیاهی داشته باشید

می توانید برای کاهش کلسترول، مصرف گوشت قرمز و صدف را کاهش دهید. بهترین راه برای کاهش کلسترول استفاده از یک رژیم غذایی گیاهی و در عین حال تنوع در رژیم غذایی است. وقتی غذاهایی مانند لوبیا، حبوبات و اسفناج مصرف می کنید، هم پروتئین و هم تغذیه گیاهی دریافت می کنید.

اگر برای رژیم غذایی گیاهی آماده نباشید، اشکالی ندارد. کلسترول موجود در ماهی های چرب به کاهش کلسترول شما در یک رژیم غذایی مناسب برای قلب کمک می کند. می توانید سعی کنید هفته ای دو وعده ماهی آزاد، ماهی تن و ماهی خال مخالی مصرف کنید.

فیبر مصرف کنید-درمان طبیعی کلسترول

مصرف روزانه 25 تا 35 گرم فیبر ایده آل است. فیبر با اتصال به کلسترول به حذف کلسترول از بدن کمک می کند.

برای افزایش مصرف فیبر، می توانید غلات کامل، لوبیا و عدس، میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. با گنجاندن فیبر محلول در رژیم غذایی خود، انتخاب مفیدی برای کلسترول خود و با گنجاندن فیبر نامحلول برای سلامت روده خود خواهید داشت.

مصرف فیبر کافی همچنین خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد، از یبوست جلوگیری می کند و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

دانه کتان را مصرف کنید

بذر کتان یک فیبر محلول و منبع پروتئین و پتاسیم با کیفیت بالا است. همچنین با لیگنان های موجود در آن به مبارزه با مشکلات سلامتی مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.
به جای مصرف دانه کتان به عنوان قرص یا روغن، می توانید آن را به عنوان دانه مصرف کنید. دانه کتان به شکل قرص و روغن دارای کمبود فیبر، لیگنان و پروتئین خواهد بود. می توانید هر روز ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری دانه کتان را با اضافه کردن آن به ماست یا سالاد مصرف کنید.

قرص ها مکمل هستند، نمی توانند جایگزین غذا شوند

به یاد داشته باشید که قرص ها مکمل هستند، نمی توانند جایگزین غذا شوند. اگر می خواهید کلسترول خود را کاهش دهید، می توانید با پزشک خود در مورد استفاده از مکمل های زیر مشورت کنید:

گیاه میگو: گیاه میگو یک ملین فیبری است که کلسترول را از بدن پیدا کرده و از بدن خارج می کند. می توانید سطح کلسترول خود را با گیاه گوشتخوار که به مقدار مناسب برای خود مصرف می کنید، کاهش دهید.

برنج قرمز: مصرف 1200 میلی گرم و دو بار در روز می تواند کلسترول شما را کاهش دهد، اما بسیار مهم است که قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. هنگام استفاده از مکمل برنج قرمز، نظارت بر عملکرد کبد بسیار مهم است.

فیتواسترول ها: فیتوسترول ها شبیه کلسترول طبیعی بدن شما هستند و می توانند از جذب کلسترول توسط بدن جلوگیری کنند. دو گرم فیتواسترول در روز می تواند کلسترول شما را تا 10 درصد و LDL را تا 14 درصد کاهش دهد.

ممکن است بشنوید که چیزهایی مانند سیر و دانه های انگور نیز می توانند به کاهش کلسترول شما کمک کنند. با این حال، این ها تأثیری بر کلسترول شما ندارند. بنابراین، به جای صرف هزینه برای این مکمل ها، می توانید کفش ورزشی بخرید و ورزش کنید.

تحرک داشته باشید-درمان طبیعی کلسترول

ورزش می تواند اثرات بسیار مهمی در کاهش کلسترول داشته باشد. ورزش به کاهش تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک می کند.

بنیاد قلب آمریکا حداقل 2.5 ساعت ورزش در هفته را توصیه می کند. از آن جایی که ورزش برای سلامت روان شما نیز مفید است، می تواند به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت کمک کند.

ورزش همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند. این همچنین بر سطح کلسترول شما تأثیر می گذارد. حتی اگر کمی وزن کم کنید، LDL شما کاهش می یابد در حالی که HDL شما افزایش می یابد. از دست دادن 3 تا 5 کیلوگرم از وزن بدن به کاهش کلسترول کل 5 تا 10 درصد کمک می کند.

سیگار کشیدن را ترک کنید

دلایل منطقی زیادی برای ترک سیگار وجود دارد. کلسترول تنها یکی از آنهاست. در حالی که سیگار کشیدن برای همه مضر است، در صورت داشتن کلسترول بالا، سلامتی شما بدتر می شود.

استرس خود را کنترل کنید

نقش بسیار مهمی در سلامت قلب دارد. استرس باعث ترشح هورمونی می شود که فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد. همچنین می تواند باعث بدتر غذا خوردن، کم خوابی و نوشیدن بیشتر الکل شود.

شما می توانید به مدیتیشن، یوگا، روزنامه نگاری، درمان و راه های دیگر برای مدیریت استرس خود متوسل شوید. به این ترتیب، می توانید سلامت کلی خود، از جمله سطح کلسترول خود را بهبود بخشید.

 خلاصه درمان طبیعی کلسترول:

اگر پس از امتحان کردن عادت‌های سبک زندگی سالم به مدت شش ماه، هیچ تغییری در سطح کلسترول خود مشاهده نکردید، وقت آن است که با پزشک خود صحبت کنید. پزشک با در نظر گرفتن سلامتی شما را راهنمایی می کند و در صورت لزوم داروهای لازم برای سلامتی شما را تجویز می کند.

بیماری قلبی یک مشکل قابل پیشگیری با دارو است، حتی اگر نتوانید رژیم غذایی و ورزش کنید. نکته مهم این است که تنظیماتی در زندگی خود ایجاد کنید تا سلامت خود را بهبود بخشید و در صورت لزوم از دارو استفاده کنید.

لینک های مرتبط:

چرا عسل با گذشت زمان فاسد نمی شود؟

7 گیاه سازگار برای مقابله با استرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا