;
سلامتبیماری ها

من نقاط قرمز زیادی روی پوستم دارم آیا باید نگران این خال های قرمز باشم؟

نقاط قرمز روی پوست تا زمانی که ما را آزار ندهند، خارش یا خونریزی نداشته باشند، نباید مشکلی برای سلامتی ایجاد کنند. در چنین شرایطی باید با یک متخصص مشورت کنیم.
این احتمال وجود دارد که بیش از یک بار از مشاهده برخی نقاط قرمز روی پوست شگفت زده شده باشید. آنها اغلب “نقاط یاقوت” نامیده می شوند، به طور ناگهانی ظاهر می شوند و دیگر ناپدید نمی شوند. معمولاً وقتی آن ها را می بینیم نگران می شویم و با گذشت زمان تعداد آن ها افزایش نیز می یابد. ما در بخش سلامت همه چیز را درباره این مثلا خال های قرمز شرح می دهیم. با وبسایت گفتنی تا پایان مقاله همراه باشید.

حالا برخلاف تصور خیلی ها، این نقاط خال نیستند. آن ها از گشاد شدن مویرگی های کوچک به نام آنژیوم تشکیل شده اند که با نام آنژیوم گیلاس نیز مشخص شوند.

طبق مطالعه ای که در American Family Physician منتشر شده است ، این مشکلی است که تا 50 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این، آن ها تمایل دارند روی تنه و اندام‌ها تا قطر چند میلی‌متر ایجاد شوند. این نقاط قرمز روی پوست (خال های قرمز) معمولاً عواقب بالینی ندارند، اما بررسی آن ها توصیه می شود.

چه چیز دیگری باید در مورد نقاط قرمز روی پوست بدانید؟

برای درک آسان‌تر آنژیوم گیلاس(خال های قرمز) ،در زیر مهم‌ترین داده‌های مربوط به توسعه آن را به اشتراک می‌گذاریم. اگر از آن ها رنج می برید، این اطلاعات کلیدی برای روشن شدن شک و تردید شما مفید خواهد بود.

حقایق اساسی در مورد نقاط قرمز روی پوست

همزمان با اطلاعات منتشر شده در “پزشکی عمومی و خانواده” ، نقاط قرمز روی پوست شایع ترین شکل آنژیوم است. آن ها ضایعات پوستی با ماهیت خوش خیم هستند که می توانند در هر زمانی از زندگی ظاهر شوند، هرچند بیشتر پس از 30 سالگی شایع تر است.

آن ها به دلیل توناژی که دارند توجه زیادی را به خود جلب می کنند. به قدری که بسیاری آن ها را ناخوشایند می دانند و ترجیح می دهند برای حذف مواردی که از والدین خود به ارث برده اند به مداخلات حرفه ای متوسل شوند.

همچنین بخوانید : 7 علامت هشدار دهنده گردش خون ضعیف که گاهی اوقات آن ها را نادیده می گیریم

دقیقاً نقاط قرمز روی پوست چیست؟

نقاط قرمز روی پوست گشاد شدن مویرگ های کوچک به دلیل تغییرات در سیستم عروقی است. آن ها معمولا در ناحیه بازوها و قفسه سینه ظاهر می شوند.

بارزترین شکل ارائه آن شامل ظهور نقاط کوچک با سطح صاف یا کمی برجسته است که اندازه آنها بین 1 تا 5 میلی متر در قطر متغیر است. در واقع به دلیل ظاهر آن، بسیاری از مردم فکر می کنند که این خال( خال های قرمز) است.

 ذکر موارد زیر ضروری است:

1. تومورهای خوش خیم هستند.

2. تجمعات ساده سلولهای ملانوسیتی هستند

3. که بر خلاف خال ها معمولاً سیر بدخیم ندارند.

چرا نقاط قرمز روی پوست ظاهر می شوند؟

تا به امروز، علت دقیق پیدایش نقاط قرمز روی پوست ناشناخته است. با این حال، آن ها با افزایش سن مرتبط هستند و با افزایش سن، تعداد آن ها افزایش می‌یابد.

با این حال،آنژیوم گیلاس به عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آب و هوا نیز مرتبط هستند.

همچنین بخوانید: آیا کرون روده خطرناک است؟ هر چیزی که باید بدانید

آیا باید نگران ظاهر شدن نقاط قرمز روی پوست باشم؟

ما بار دیگر بر این واقعیت تاکید می کنیم که نقاط قرمز روی پوست سرطانی نیستند و بنابراین نباید باعث نگرانی شوند. آن ها تومورهای خوش خیم هستند، اما کنترل و مراقبت روزانه از آن ها ضروری است.

 اگر علائمی از این لک ها دارید ، به موارد زیر توجه کنید:

مراقب باشید که مقادیر زیاد در یک منطقه خاص ظاهر نشود.
نقاط قرمز روی پوست نباید ما را آزار دهد. یعنی اگر باعث درد، خارش یا ناراحتی شما شدند، با پزشک خود مشورت کنید.
همچنین نقاط قرمز روی پوست نباید خونریزی کنند. اگر فقط مالیدن آن ها باعث خونریزی شد، به متخصص پوست مراجعه کنید.
همچنین به تناژ و شکل آن توجه کنید. اگر هر زمانی رنگ قرمز تیره شد یا لبه های آن ناهموار یا نامنظم شد، با یک متخصص مشورت کنید.

برای حذف آن ها چه کنم؟

اگرچه آنژیوم گیلاس معمولا هیچ خطری برای سلامتی ما ندارند، اما کسانی هستند که هر بار که می خواهند پیراهن یا تاپ بپوشند این نقاط کوچک را چیزی ناراحت کننده می بینند.

ذکر این نکته ضروری است که هرگز نباید در خانه و به صورت خانگی و با استفاده از روش های طبیعی سعی در از بین بردن آن ها کرد . اگرچه راه حل های بی ضرری وجود دارد، اما راه حل های دیگر می توانند خطرناک باشند.
نقاط قرمز روی پوست بین 6 تا 7 میلی‌متر هستند، آن ها مویرگ هستند و بنابراین، هرگز نباید سعی کنیم آن ها را بیرون بیاوریم. همیشه این متخصصان پوست هستند که گزینه هایی را که ما برای حذف آن ها داریم توضیح می دهند.
معمولاً از لیزر یا اسکالپل الکتریکی یا الکتروفولگوراتور استفاده می شود که نقطه قرمز را می سوزاند. به این ترتیب این شبه خال های قرمز دیگر هرگز ظاهر نمی شوند. این یک تکنیک بی خطر است.
آیا نگران وجود نقاط قرمز روی پوست خود هستید؟ همان طور که می بینید،این معمولاً از جنبه زیبایی شناسی فراتر نمی روند. با این حال، اگر متوجه سایر ناهنجاری ها یا عوارض شدید، درخواست بررسی توسط پزشک کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا