;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

4 راه حل خانگی برای جلوگیری از سفید شدن مو

جلوگیری از سفید شدن مو: اگرچه رنگ کردن موهایتان سریعترین راه برای پوشاندن موهای خاکستری شده است، اما ممکن است بهترین انتخاب برای سلامت موهایتان نباشد. خوشبختانه، تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای حفظ رنگ طبیعی موهای خود ایجاد کنید. از خوردن مواد مغذی کافی تا مراقبت از سلامت روان خود که در این بخش از سلامت مجله گفتنی خواهید خواند، جزو اقداماتی است که می توانید برای به تاخیر انداختن سفیدی مو انجام دهید. با سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی همراه باشید.

جالبه ببینید: با انجام دادن این کارها چربی زیر شکمت رو در کوتاه ترین زمان آب کن

جلوگیری از سفید شدن مو

برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها به این 4 مورد زیر دقت کنید و سعی کنید که این 4 مورد را در برنامه غذایی خود قرار دهید:

حواستان به سطح آهن خونتان باش

آهن خون
آهن خون / جلوگیری از سفید شدن مو

جلوگیری از سفید شدن مو، اگر موهایتان زود خاکستری می شود، به احتمال زیاد سطح آهن شما پایین است. آهن یک ماده معدنی ضروری است که به سلول های خونی شما کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل کنند. اگر گیاهخوار هستید و نمی توانید گوشت بخورید، مطمئن شوید که غذاهای غنی از ویتامین C مصرف می کنید؛ چراکه مصرف به اندازه این ویتامین به جذب آهن در بدن شما کمک می کنند.

ببینید: بهترین روش های درمان گلودرد با دمنوش های گیاهی در منزل

این هم بدردت میخوره: عادت‌های خوب اما مضر که الکی از قدیم تو گوشمون خوندن!

کلسیم بیشتری مصرف کنید

جلوگیری از سفید شدن مو، مصرف کلسیم کافی فقط برای استخوان ها و ماهیچه های شما حیاتی نیست. همانطور که نتایج بررسی ها تایید کرده است، مصرف به اندازه کلسیم ممکن است به شما کمک کند رنگدانه موهای خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. مطالعات نشان داده اند که خوردن 200 میلی گرم کلسیم در روز می تواند در برخی موارد سفیدی مو را معکوس کند.

به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید

پروتئین
مصرف پروتئین / جلوگیری از سفید شدن مو

جلوگیری از سفید شدن مو، داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای داشتن پوست، مو و ناخن های سالم و زیبا بسیار مهم است. اگر سعی در متوقف کردن روند سفیدی موهایتان دارید، گنجاندن غذاهای غنی از پروتئین در رژیم غذایی شما ممکن است مفید باشد. خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، سویا و محصولات لبنی ممکن است به شما در جلوگیری از سفید شدن زودرس مو کمک کند.

استرس خود را مدیریت کنید

جلوگیری از سفید شدن مو، تحت استرس مداوم قرار گرفتن می تواند سلامت شما را از جهات مختلفی تحت تاثیر قرار دهد. استرس علاوه بر اینکه ضربان قلب شما را تندتر و خواب شما را مختل می کند، می تواند باعث بی رنگ شدن موهای شما شود. استرس مزمن ممکن است منجر به التهاباتی شود که باعث آسیب سلولی و سفید شدن زودرس مو است.

 

علت سفید شدن مو

سفید شدن مو یکی از تغییرات طبیعی است که در زندگی هر فردی رخ می‌دهد. رنگ موها بخشی بسیار مهم از ظاهر هر فرد است و هر تغییر در رنگ موها ممکن است تأثیر قابل توجهی بر ظاهر و جذابیت شخصیت ما داشته باشد. سفید شدن مو به معنای کاهش مقدار پیگمانت‌های رنگی در موها است، که منجر به تغییر رنگ آنها به سفید، خاکستری یا نقره‌ای می‌شود. این تغییرات رنگی ممکن است به صورت تدریجی رخ دهد و با عبور زمان پیشرفت کند. علت اصلی سفید شدن مو، کاهش تولید و عملکرد سلول‌های پیگمانتی مویی است که مواد رنگی به نام ملانین تولید می‌کنند.

عوامل مختلفی ممکن است در سفید شدن مو نقش داشته باشند، از جمله عوامل ژنتیکی، عملکرد هورمون‌ها، عوامل محیطی و سبک زندگی. همچنین، برخی بیماری‌ها و عوامل مرتبط با سلامتی نیز می‌توانند سبب سفید شدن موها شوند. تأثیرات سفید شدن مو می‌تواند فراتر از ظاهر ظاهری فرد باشد و به جوانی و پیری ظاهری آن‌ها ارتباط داشته باشد. همچنین، در برخی مورد‌ها، سفید شدن مو می‌تواند به عنوان نمادی از سلامتی و عدم تعادل در بدن تلقی شود.

 

برایتان جالب خواهد بود

10 دلیل اصلی ریزش آب از دهان هنگام خواب + درمان های خانگی

درمان یبوست و اسهال با خاکشیر که یکیش با آب سرده و یکیش با آب گرم!

بهترین ادویه برای کاهش وزن: با این ادویه تا عید لاغرتر شو!

چاقی شکم و پهلو در زنان و مردان: ۱۰ غذا که علت اصلی بزرگ شدن شکم در زنان و مردان می شود

در دوران بارداری تا چه میزان اضافه وزن طبیعی و مجاز است؟

بهترین روش‌های شستشو چشم و راه تمیزکردن آن چیست؟

بهترین ورزش ها برای درمان سنگ کلیه رو بشناسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا