;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

زیبایی بعد از یائسگی: کارهایی که باید بعد از 50 سالگی برای شادابی پوستتان انجام دهید

زیبایی بعد از یائسگی: یائسگی یا “بلوغ دوم” که اغلب در بین متخصصان شناخته می شود چگونه بر پوست تأثیر می گذارد؟ به روش های بی شماری؛ به این دلیل که تعادل هورمونی مختل می شود که می تواند بر خلق و خو، سطح انرژی و متابولیسم نیز تأثیر بگذارد.

در طول دوره قبل از یائسگی، که اغلب از اواسط دهه 40 شروع می شود (توجه داشته باشید: ژنتیک هر فرد متفاوت است، بنابراین ممکن است متفاوت باشد)، استروژن شروع به کاهش می کند، و این بدان معناست که هورمون های مردانه – تستوسترون و آندروژن ها – در طی آن غالب می شوند.

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

 

در این مقاله مد و زیبایی در وب سایت گفتنی به نکاتی اشاره می کنیم که بعد از یائسگی دارای اهمیت هستند و با انجام آن ها می توانید زیبایی و شادابی پوستتان را دوباره به دست آورید یا حفظ کنید. پس مطلب را تا آخر بخوانید.

زیبایی بعد از یائسگی: کارهایی که باید انجام دهید

همچنین بخوانید: فرق آرایش کره ای و غربی: چگونه به سبک کره ای آرایش کنیم؟

محصولات آبرسان ضد جوش استفاده کنید

پوست دوران یائسگی، در کنار چرب بودن و آکنه بودن، اغلب کاملاً خشک است و بیشتر محصولاتی که برای آکنه هدف قرار می گیرند، فوق العاده خشک می شوند. نکته کلیدی این است که محصولاتی را بیابید که هم با ترکیبات آبرسان و هم آنهایی که به مدیریت چربی اضافی روی پوست کمک می کنند، فرموله شده باشند.

هیدراتاسیون بخشی کلیدی از روتین مراقبت است

زیبایی بعد از یائسگی: با وارد شدن به یائسگی، متابولیسم پوست کاهش می یابد. یکی از عملکردهای پوست این است که به عنوان یک مانع در برابر محیط عمل کند و آب را در داخل نگه دارد – این کار متوقف می شود، به همین دلیل است که زنان خشکی را تجربه می کنند، و همچنین چرا روند پیری می تواند تسریع شود زیرا شما بیشتر در معرض چیزهایی مانند خورشید و آلودگی هستید.

باید از هر چیزی که کف می‌کند، معطر می‌کند یا پوست را از بین می‌برد، خودداری کنید. لایه‌برداری بیش از حد به دلیل سد پوستی می‌تواند منجر به تحریک‌های زیادی شود پس از تغییر مداوم محصولات خودداری کنید.

از رتینول استفاده کنید

رتینول بهترین ماده برای افزایش کلاژن است و به طور موثر بخشی از روند پیری را معکوس می‌کند، که باعث می‌شود اضافه کردن آن به روتین مراقبت از پوست شما غیرممکن باشد.

استفاده از ویتامین C با قدرت بالا را نیز توصیه می‌کنیم. آنها دو عنصر کلیدی هستند که در علم و تحقیقات ایجاد شده اند و در واقع سطح کلاژن شما را افزایش می دهند.

همچنین باید همیشه از SPF استفاده کنید زیرا پوست در دوران یائسگی در برابر مهاجمان خارجی آسیب پذیرتر است، به علاوه همانطور که همه ما می دانیم، به جلوگیری از علائم بیشتر پیری در آینده نزدیک کمک می کند.

زیبایی بعد از یائسگی: چگونه تولید کلاژن در پوست را افزایش دهیم

همچنین بخوانید: آیا می دانید چرا زنان زیبا تنهاتر و بدشانس ترند؟!

زیبایی بعد از یائسگی- افزایش تولید کلاژن پوست

به جرات می توان گفت که کلاژن یک جزء نسبتاً مهم برای پوست شما است، اما اگر علائم کاهش در صورت خود را مشاهده کرده اید، مجموعه ای از اقدامات، هم موضعی و هم درونی وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با این بیماری کمک کند که در ادامه لیست خواهیم کرد:

1. لیزرهای بازسازی کننده

لیزر کلاژن را تقویت می کند و به عنوان یک روش پیشگیرانه و اصلاحی به خوبی عمل می کند. لیزر لایه اپیدرمی سطحی پوست را از بین می برد و به سرعت مولکول های آب را در پوست گرم می کند. سلول‌های ناحیه تحت درمان با تبدیل آب گرم شده به گاز تبخیر می‌شوند. پوست به روشی دقیق لایه برداری می شود که منجر به تقویت کلاژن سازی تازه می شود.

همچنین بخوانید: جراحی زیبایی لیفت صورت: بعد از جراحی چه اتفاقی می افتد؟

2. بوتاکس

زیبایی بعد از یائسگی با بوتاکس نیز امکان پذیر است. بوتاکس در واقع روی شل کردن ماهیچه های سفت پیشانی و چشم ها عمل می کند. در زمان‌های اخیر، افراد بهبودی در کلاژن نواحی تحت درمان و افزایش انعطاف‌پذیری پوست پیدا کرده‌اند. از آنجایی که پوست آرام است، پارگی کلاژن کاهش می یابد. همچنین پیشنهاد شده است که سلول های کلاژن ممکن است گیرنده ای را در خود جای دهند که به بوتاکس پاسخ می دهد.

3. زیبایی بعد از یائسگی با میکرونیدلینگ

زیبایی بعد از یائسگی- میکرونیدلینگ

این تکنیک کلاژن را به روشی ظریف تقویت می کند. میکروسوزن ها ریز سوراخ هایی را در بافت پوست ایجاد می کنند و پاسخ درمانی به زخم ها را که ذاتی ایمنی بدن ما است، تحریک می کنند. بخشی از درمان، تشکیل کلاژن جدید است که در نتیجه پوست صاف‌تر و پرپشت‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد.

4. لایه برداری شیمیایی

برای کمک به تقویت کلاژن و زیبایی بعد از یائسگی می‌توانید از میوه‌ها یا پوست‌های شیمیایی استفاده کنید. این روش مشابه روشی است که توسط لیزرهای لایه برداری مجدد استفاده می شود. با این حال، لایه برداری باید با احتیاط و توسط یک متخصص پوست آموزش دیده استفاده شود تا از هرگونه عارضه یا آسیب به کلاژن موجود پوست جلوگیری شود.

5. تزریق پلاسمای پلاکتی

این نوآوری شامل استفاده از خون خود فرد برای تولید کلاژن جدید است که می تواند برای زیبایی بعد از یائسگی مفید باشد. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) با فاکتورهای رشدی متمرکز است که با فعال کردن فیبروبلاست‌ها – سلول‌هایی که تولید کلاژن را تحریک می‌کنند – تشکیل کلاژن جوان جدید را تحریک می‌کند. تزریق کنسانتره فاکتور رشد جدیدتر نسخه دقیق تر و پیشرفته تر PRP در پوست برای تقویت کلاژن جدید است.

6. کرم ها و سرم های موضعی

کرم ها و سرم ها با آبرسانی به پوست و بهبود انعطاف پذیری پوست تا حدودی عمل می کنند. آنها ممکن است واقعاً روی تقویت کلاژن کار نکنند زیرا مولکول های کلاژن بزرگ هستند و از طریق استفاده موضعی به راحتی در پوست جذب نمی شوند. با این حال، مواد دیگری غیر از کلاژن در کرم ها و سرم ها وجود دارد که می تواند به تقویت کلاژن کمک کند، مانند رتینوئیدها ، ویتامین های C و E و اسید فرولیک. کرم ضد آفتاب با طیف وسیع یکی دیگر از محصولات ضروری است که از شکستگی کلاژن جلوگیری کرده و آن را کند می کند.

7. زیبایی بعد از یائسگی با مکمل های کلاژن

باید در نظر داشت که اطلاعات متفاوتی در مورد فواید مصرف کلاژن وجود دارد. مکمل های کلاژن توسط اسیدهای معده تجزیه می شوند و ممکن است نتوانند به طور موثر به پوست برسند. کلاژن را می‌توان از طریق غذاهای غنی از ویتامین در رژیم غذایی روزانه مانند پرتقال، فلفل قرمز، کلم پیچ و توت فرنگی به دست آورد.

لینک های مرتبط:

مطلب مفید و پرطرفدار: زیبایی بدون آرایش: حیله هایی که باعث می شود بدون آرایش به نظر برسید!

ماندگاری آرایش: چگونه آرایش را از صبح تا عصر تازه نگه داریم؟

استاندارد های زیبایی کره جنوبی: غوغای طبیعی بودن در جهان!

چه کار کنیم تا 10 سال جوان تر از سنمان به نظر برسیم؟

8 طرح ناخن ساقدوش عروس که با آن می توانید در عروسی بدرخشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دو =

دکمه بازگشت به بالا