;
تازه ها

زنی که به علت بارداری توسط رییسش اخراج شد!

اخراج از کار بخاطر بارداری: یک مدیر روابط عمومی در پرس هوک  از شغل خود که درآمدی 120000 دلاری در سال داشت در شهر نیویورک پس از اظهار نظرهای تبعیض آمیز درباره بارداری او که دلیل آن را “دروغ بارداری” او عنوان کرد، اخراج شد.

راچن مک نایت، 37 ساله، پس از اینکه رئیس سابقش به دیگران در شرکت نسبت به باردار شدن هشدار داد و ادعا کرد که به دلیل بارداری نمی توان به او اعتماد کرد، اقدامات قانونی را علیه رئیس سابق خود آغاز کرده است.

رئیس وی به نام سونگی 37 ساله، این اتهامات را رد کرده و یک تیم حقوقی برای دفاع از خود تشکیل داده است. سونگی ادعا می کند که مک نایت در ابتدا پس از پیوستن به شرکت در سال 2021 مورد تحسین قرار گرفته بود، اما پس از باردار شدن با افت شدید راندمان کاری مواجه شده است. 

هنگامی که مک نایت در مورد سیاست مرخصی زایمان شرکت از رییس خود سوال پرسیده، ظاهراً سونگی پاسخ داده که هدف آنها ارائه حداقل مرخصی مقرر توسط قانون است که معمولاً 12 هفته در ایالات متحده است.

اخراج از کار بخاطر بارداری

مک نایت گفته است که در دوران بارداری خود بیماری شدیدی را تجربه کرده است، به ویژه استفراغ باروری، اما سانگی به وضعیت او توجهی نکرده است. مک نایت به ترک زودهنگام یک سفر کاری به دلیل بیماری خود اشاره کرد که گویا سونگی به وی گفته: “شما وقتی در حال تفریح ​​هستید و می توانید نوشیدنی بنوشید، به سفرهای کاری می آیید.”

اتهامات دیگر علیه سونگی شامل به اشتراک گذاشتن اخبار بارداری مک نایت با همکاران بدون رضایت او و متهم کردن او به قرار ملاقات های بیش از حد با پزشک است.

اظهارات سونگی در مورد اینکه مک نایت در طول مرخصی زایمان خود “تعطیلات سه ماهه” می گیرد، نشان دهنده نگرش ناپسند و تبعیض آمیز نسبت به حرفه او و حقوق کارمندان باردار است.

این پرونده بر اهمیت پرداختن به تبعیض بارداری در محل کار و نیاز به فرهنگ های حمایتی شرکت که به حقوق کارکنان، از جمله مرخصی زایمان و رفتار منصفانه بدون توجه به جنسیت احترام می گذارد، تاکید می کند. اقدامات تبعیض آمیز مانند اقدامات ادعا شده علیه سونگی می تواند تأثیر قابل توجهی بر شغل و رفاه کلی یک فرد داشته باشد و در بسیاری از حوزه های قضایی غیرقانونی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا