;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

رنگ مو با دارچین و آبلیمو یکی از بهترین روش های طبیعی برای تغییر رنگ موها می باشد که فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی مو دارد.
اکثر خانم ها به رنگ کردن موهایشان علاقه مندند و برای رنگ کردن موهای خود از رنگ های شیمیایی موجود در بازار استفاده می کنند بدون اینکه بدانند این رنگ چه آسیب جدی به موهایشان وارد می کنند.

شاید جالب باشد: میکاپ کره ای طبیعی: آن ها با شاین و رایحه میوه ای خودشان را کیوت و جوان تر می کنند!

اگر به رنگ کردن موهایتان علاقمند هستید و برای این کار به دنبال روشی طبیعی می باشید تا بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر و یا صرف وقت و هزینه برای رفتن به سالن های آرایشگاه موهایتان را رنگ کنید این بخش از مد و زیبایی گفتنی را از دست ندهید.

رنگ مو با دارچین و آبلیمو

بخوانید: درمان خانگی شوره سر با این ۲ روغن معجزه آسا و بسیار ساده!

رنگ مو با دارچین و آبلیمو1

جذاب و خواندنی: آهنگ مورد علاقه درباره شخصیت شما چه می گوید؟ اینطوری آدم ها را بشناسید!

آموزش رنگ مو با دارچین و آبلیمو

یکی از پر تاثیرترین روش های طبیعی برای رنگ کردن مو استفاده از آبلیمو می باشد . شاید شما بعد از اولین استفاده از آبلیمو تغییر زیادی را رگ موهایتان مشاهده نکنید به تدریج موهایتان به رنگ زیبایی در می آید . ممکن است رنگ کردن مو با آب لیمو شگفت زده تان سازد زیرا نمی دانید که چه رنگی در انتظار شمامی باشد.سعی کنید بیشتر از دو یا سه بار در هفته موهای خود را رنگ نکنید.

حتما ببین: تست هوش نکته عجیب چیست؟ یکی از افراد درون تصویر مشکوک است!

مرحله اول

برای آماده سازی رنگ به چند عدد لیمو نیاز است ،تعداد لیموها به اندازه موهای شما بستگی دارد . با دست لیموها را بدون اینکه برش بزنید فشار دهید. اگر قد موهایتان متوسط است یک لیمو برای کل مو کافی است اما اگر موهای خیلی بلندی دارید بهتر است از دو لیمو استفاده کنید.

تست جدید: آزمون هوش خون آشام درستکار کدومه؟ کدومشون خون آدما رو تو شیشه نکرده؟

مرحله دوم

لیموها را به چهار قسمت بریده و به یک فنجان آب جوشیده شده بیافزایید . توجه داشته باشید که میزان آب میوه و آب مساوی باشند. این روش سبب وز شدن موهای شما می شود که برای جلوگیری از وز شدن مو می توانید به همان میزان آب و آب لیمو در مخلوط خود کمی آب پرتقال یا کمی کاندیشنر به جای پرتقال برای نرمی بیشتر موها اضافه کنید.

از دست نده: شخصیت شناسی خال های بدن را بفهمید، این که در کدام قسمت بدن خال دارید حقایق جالبی را لو می دهد

مرحله سوم

این محلول را که آماده نمودید در یک اسپری بریزید و به کل موهایتان بپاشید و اگر دوست دارید قسمت هایی از موهایتان رنگ بگیرد تنها به آن قسمت این محلول را بزنید. برای نتیجه بهترقبل از زدن لیمو روی مو موهایتان را نشویید. خشک بودن مو تاثیرگذاری لیمو را بیشتر می کند.

حتما ببینید: درمان زانو درد با روغن کرچک اگر از درد شدید زانو رنج می برید+ روشی تضمینی

مرحله آخر

بعد از رنگ مو با لیمو به پوست خود ضد آفتاب بزنید زیرا باید حدود یک ساعت در جلوی نور افتاب بنشینید.بعد از یک ساعت دوباره روی موهایتان آب لیمو بزنید و نیم ساعت دیگر در آفتاب بنشینید. این کار را چهار یا پنج بار تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

از دست ندین: معمای ماری که استتار کرده رو در دو ثانیه پیدا کن تا ثابت بشه چشمت از عقاب تیزتره!

شستشوی موها بعد از رنگ مو با دارچین و آبلیمو

بعد از تمام شدن کار موهایتان را با آب بشویید و روی آن ها کاندیشنر بزنید زیرا آب لیمو سبب پایین آمدن میزان PH مو شده و آنها را خشک و بد حالت می کند. برای نرم شدن مو و زیباتر شدن رنگ موهایتان می توانید از مواد دیگری هم در این مخلوط استفاده کنید.

اگر هوش کارآگاهی دارین: چالشی ترین تست هوش تصویری: اگر ذکاوت بالایی دارید کی شرایط بهتری داره تا زنده بمونه؟!

نرم شدن مو و زیباتر شدن رنگ مو با ترکیب مواد دیگر:

دارچین

رنگ مو با دارچین و آبلیمو عکس 1: دارچین

اگر می خواهید موهایتان قهوه ای یا طلایی شود بهتر ست به آبلیمو دارچین بیفزایید.

این تست رولنشناسی رو از دست نده: آزمون روانشناسی میزان جذابیت شما از نظر دیگران چقدر است؟ اول چه دیدید؟!

عسل

برای اینکه موهای شما پس از رنگ کردن شکننده نشود بهتر است به محلول خود عسل بیفزایید.

خواص آبلیمو برای موها

رنگ مو با دارچین و آبلیمو عکس 2: آبلیمو

درخشندگی مو

مقداری آبلیمو با یک فنجان آب رقیق شده یا میزان مساوی آبلیمو و نرم کننده را روی موهایتان بمالید و اجازه دهید 1 تا 2 دقیقه بماند. سپس موهایتان را آبکشی کنید تا درخشان تر از همیشه گردد.

خیلی جالبه: آزمون بینایی کلید: از هر 50 نفر یه نفر موفق میشه تو 4 ثانیه پیداش کنه!

کمک به رشد مو

ماساژ کف سر با آبلیمو ترکیب شده با روغن نارگیل و یا روغن زیتون سبب رشد مجدد مو میشودو درمان موثر برای ریزش مو به شمار می آید زیرا ویتامین C موجود در آبلیمو سبب استحکام و تقویت موها می شود.

از بین رفتن شپش سر

یکی از موثرترین راهها جهت از بین بردن شپش استفاده از ترکیب آبلیمو با سیر و بادام کوبیده شده می باشد. این مخلوط را به کف سرتان بمالید و نیمساعت بعد آن را بشویید.

شاید جالب باشد: لباس دردسر ساز دختر رهبر کره شمالی که خبرساز شده است!

مزایای رنگ کردن مو با رنگ مو با دارچین و آبلیمو

کاهش شوره سر

برای کاهش شوره سر یک قاشق سوپخوری آبلیموی تازه را با 3 قاشق سوپخوری آب و یک قاشق سوپخوری سرکه و 4/1 قاشق سوپخوری نمک مخلوط کنید و روی سرتان بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و موهایتان را شامپوبزنید تا در عرض 3 تا 4 ماه شوره سر شما اتمام یابد.

از دست نده: آزمون بینایی اتاق اشرافی: یه قلب در این اتاق پر وسایل مخفیه! می بینیش؟!

مقابله با چربی کف سر

اسید سیتریک موجود در آبلیمو با چربی مو و کف سر مبارزه می کند و شما را از شر سلولهای مرده موجود در کف سر رهایی می بخشد. ترکیب میزان مساوی از آبلیمو و سرکه فولیکولهای مسدود شده که سبب افزایش چربی کف سر هستند را پاکسازی می کند.

 فواید رنگ موهای گیاهی و طبیعی

نگاهی می‌اندازیم به فواید جایگزین کردن رنگ موهای گیاهی کاملا طبیعی:

آزمون هوش شکارچی خون آشام رو تشخیص بده! آیا اطلاعات عمومی و تخیل قوی داری؟!

۱. آسیب نمی‌زنند

نیازی به گفتن نیست، یکی از مزیت‌های قابل توجه رنگ موهای گیاهی این است که به موهایتان آسیب نمی‌رسانند، به این دلیل که مواد شیمیایی و دیگر مواد مضر برای موها را در خود ندارند.

از دست ندهید: تست هوش خانم متاهل رو شناسایی کنید و جا پای بزرگان تیزهوش بذارید!

۲. بافت مو را حفظ می‌کنند

رنگ موهای معمولی، موها را می‌شکنند و این مساله آنها را ناسالم می‌کند. خوشبختانه، رنگ موهای گیاهی این تاثیر را ندارند. آنها بافت مو را تغییر نمی‌دهند و در نتیجه به موها آسیب نمی‌رسانند.

معمای جالب: آزمون شناسایی مامور الکی را اگر زرنگ باشید می فهمید!

۳. موها را نرم می‌کنند

وجود مواد طبیعی در رنگ موهای گیاهی، باعث می‌شود که اثرات خوبی برای موهایتان داشته باشند. مواد تشکیل دهنده در این گونه رنگ‌ها، موهایتان را نرم می‌کنند. به این ترتیب، موهایتان نرم، درخشان و قوی می‌شوند.

حتمن ببین: معمای تصویری خطر متوجه کدام کفش است؟ افراد باهوش می فهمن!

۴. برای استفاده در زمان بارداری، بی‌خطر هستند

برای بسیاری از زنان باردار، رنگ کردن مو در طول بارداری، به دلیل مواد شیمیایی فراوان در رنگ موها، نگرانی بزرگی است. این مواد شیمیایی اثرات زیانباری روی جنین دارند. به هر حال با رنگ موی گیاهی، جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که آنها مواد شیمیایی در خود ندارند و استفاده از آنها در دوران بارداری بی ضرر است.

عوارض جانبی رنگ کردن مکرر مو

آزمون ریاضی ویرانگر:بازی فکری ریاضی جدید آتش به پا کرده و بین علما اختلاف انداخته: حاصل چند میشه؟!

1. پروسه طولانی

رنگ های دائمی مو اغلب حاوی آمونیاک و پراکسید هستند . آمونیاک موجود در آن باعث شکستن ساقه مو می شود و پراکسید موجود در آن ، رنگدانه ها را خنثی می کند و رنگ های باقیمانده قبلی را نیز از بین می برد و پروسه ریلکس کردن کوتیکول ها ممکن است که به موها آسیب بزند. استفاده بیش از حد از این مواد شیمیایی باعث تکرار شدن این پروسه می شود و ساقه های مو را می شکند که معمولا در شستن با آب نیز بدتر خواهند شد.

2. تاثیر روی باروری

مطالعات نشان می دهد که جذب این مواد از طریق موها تقریبا حداقل می باشد و در نتیجه رنگ مو روی باروری یا حاملگی تاثیر نمی گذارد . اگرچه ممکن است که فرد بعد از استفاده از رنگ مو با مشکلات باروری روبرو شود و این مشکل تنها در صورتی به وجود می آید که به دفعات زیاد از رنگ مو استفاده کند.

همچنین ببینید: انتخاب پالت سایه چشم که بدرد بخور و کاربردی باشه+ اگر قصد خرید سایه چشم دارید از دست ندهید!

3. واکنش های آلرژیک

رنگ مو باعث واکنش های آلرژیک می شود ، مخصوصا رنگ موهای دائمی که حاوی پارافنیل ندیامین هستند که یک آلرژین رایج می باشند . افرادی که به مشکلات پوستی مبتلا هستند ، بیش از بقیه در معرض ابتلا به این آلرژی ها قرار می گیرند.

افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس باید از رنگ کردن مو پرهیز کنند زیرا با خارش ، قرمزی و ورم پوست سر مواجه می شوید. راه مناسب دیگر این است که از رنگ مویی استفاده کنید که واکنش آلرژیک نداشته باشد.

4. نگهداری و حفظ رنگ مو

اگرچه که نگهداری سخت جزء عوارض جانبی محسوب نمی شود اما می تواند شما را به سختی بیاندازد . بسیاری از افراد به راهکارهای نگهداری از مو بعد از رنگ کردن توجه نمی کنند و در نتیجه با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

اگر می خواهید که کمتر در معرض آسیب موهای رنگ کرده قرار گیرید ، باید در طولانی مدت یک نگهداری صحیح را از آن داشته باشید که در غیر این صورت به موهای خود آسیب وارد خواهید کرد.

جالب است: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

5. ورم

زمانی که سر خود را رنگ می کنید ، ممکن است که مواد شیمیایی موجود در آن با قسمت های حساس پوست صورت شما واکنش نشان دهد . در بعضی از موارد ، این مواد شیمیایی به چشم های شما برخورد می کنند و باعث التهاب و ورم و یا قرمز شدن چشمانتان خواهند شد . در بعضی از موارد نیز ناراحتی شدید را برای چشمانتان به وجود می آورند.

6. آسم

آسم یکی از نشانه های واکنش شدید آلرژیک به رنگ مو می باشد . بو کردن مواد شیمیایی مثل رنگ مو می تواند منجر به سرفه کردن ، وزوز گوش ، التهاب ریه، گلودرد و یا حمله های آسم شود.

امتحان کنید: روغن کریستال موهای وز شما را نرم و شفاف می کند!

کاربردی حتما ببین: رفع موهای زائد با ماسک خانگی: این ترکیبات موهای زائدتان را از ریشه بیرون می کشد!

7. سرطان

اگر رنگ های دائمی را به دفعات بالا استفاده کنید ، می توانید راهی را برای ابتلا به سرطان باز کنید . ممکن است که فرمول این مواد شیمیایی تغییر کنند و زودتر منجر به سرطان شوند.

ماده ی شیمیایی به نام رزورسینول که در رنگ های مو یافت می شود در حقیقت ماده ای شیمیایی است که طبق بررسی ها اثر مختل کننده غدد درون ریز را دارد و می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را با مختل کردن تعادل طبیعی هورمون ها بیشتر کند.

8. ضعیف و شکننده شدن موهای سر

چنانچه عادت به رنگ کردن موهای خود به صورت مکرر دارید ، به دلیل مواد شیمیایی موجود در رنگ موها ، موهایتان دچار خشکی خواهد شد چراکه مواد شیمیایی موجود در رنگ موها عاملی است برای از بین رفتن رطوبت مو و در نهایت شکننده شدن موها که گاهی این آسیب و از بین رفتن درخشندگی موها به قدر زیاد می شود که کوتاهی مو راه چاره است.

 

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

از دست نده: خلاقی یا نگران یا رمانتیک؟ هر چه اول ببینی نشان می دهد کدام وِیژگی را داری!

خیلی جالبه: تست هوش حقیقت یابی: کدومشون سخت در اشتباهه؟!

مطلب زیبایی پرکاربرد: 4 روش هایلایت طبیعی مو در خانه: عسل و بابونه به شما موهای خوش رنگ هدیه می دهد!

نتایج جالب: شغل های پر طرفدار در کشورهای مختلف که حتی فکرش را نمی کنید

حتما ببین: معمای ایرادات اتاق دنج رو در 6 ثانیه بیاب و میخ زرنگی تو بکوب!

از دست نده: اسانس پوست صورت با فرمول ساخت آن توسط زنان کره ای در منزل که بعنوان پرایمر طبیعی هم استفاده می شود

بسیار کاربردی حتما بخوانید: با کمر درد صبحگاهی و احساس سنگینی بعد از بیدار شدن چه کنیم؟

طرفداران دنیای مارول بگین: آزمون بینایی ثور را در 5 ثانیه پیدا کن و ثابت کن خوره مارولی!

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

خیلی جالبه:اگر زرنگ هستید سریعا بگویید مرد با کدام یک ازدواج خواهد کرد؟!

حتما بخوانید: داستان برده باهوش: مردی که با ذکاوت خود از دست ارباب خبیث نجات یافت!

امتحان کنید عالیه: ماسک شکلاتی اگر قرمزی یا التهاب پوست دارید بسیار مفید است+ 6 دستور آسان در منزل

تست چالشی: معمای منظره باب راس چندین تا تفاوت داره اگه زیر 6 ثانیه بفهمی دست زبلا را از پشت بستی!

بسیار کاربردی: جلوگیری از شل شدن پوست بعد لاغری: این کارها را فراموش نکنید

از دست نده: معمای تصویری اسب در خانه: اگر ظرف 3 ثانیه پیداش کنی سلطان تیزچشمایی!

چالش بینایی حتما شرکت کنید: تست بینایی اتاق نشیمن پدربزرگ یه پروانه زیبا رو جا داده؛ فقط چشمای تیز می بینن!

حتما بخوانید: ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟ کدامیک بهتر است؟

ماسک جادویی کره ای ها که صورت را لیفت و چروک های پوست را کمرنگ می کند

اندام مورد علاقه مردان: مثل چینی ها برنج بخورید و باریک و جذاب شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا